Klantenservice / Contract aanvraag
Contract aanvragen
Wijhouden van eenvoud en gemak. Zowel voor jezelf als voor ons. Dus als jij een energiecontract bij ons aan wil vragen dan zorgen wij dat dit volledig online is af te ronden. Bereken eerst je nieuwe maandbedrag. Kies vervolgens voor ‘Dynamisch contract’ en vul je gegevens in. Controleer en accordeer ten slotte de voorwaarden. Wij controleren vervolgens je aanvraag. Eventuele onduidelijkheden en wijzigingen zullen we met je bespreken. Alles akkoord? Dan kun je tevreden achteroverleunen terwijl wij voor je aan de slag gaan.
Want als nieuwe klant regelen wij verder je nieuwe energieaansluiting en/of overstap. Uiteraard houden we je via de mail volledig op de hoogte. Start je energie-aanvraag hier.
Of wij overgaan tot een spoedaansluiting, hangt af van de situatie. Is er sprake van een nieuwe woning/ woonruimte en krijg je van de regionale netbeheerder het verzoek om een energieleverancier te regelen? In dat geval gaan wij over tot een spoedaansluiting en beschik je – als alles meezit – binnen een dag over gas en stroom. Voor situaties anders dan bovengenoemde nemen wij geen spoedaanvragen in behandeling. Weet dat de minimale bedenktermijn altijd veertien dagen is.
Heb je met Omnis Energy een leveringsovereenkomst voor bepaalde tijd en wil je deze tussentijds beëindigen? Dan brengen wij een opzegvergoeding in rekening. Daarbij maken we onderscheid in een particulier en zakelijk contract. Wil je weten wat de bedragen zijn? Bekijk dan hier de 'Aanvullende Leveringsvoorwaarden Kleinverbruikers'.
Bij het aangaan van een leveringsovereenkomst ben je zelf verantwoordelijk voor het contractvrij zijn bij aanvang van levering. Een eventuele opzegboete die wordt opgelegd door de vorige energieleverancier is voor eigen rekening. Wij vergoeden deze niet.
Na bevestiging van de leveringsovereenkomst heb je veertien kalenderdagen bedenktijd. Het waarom van je beslissing hoef je niet uit te leggen. Download hier het herroepingsformulier en vul het in. Wanneer de bedenktermijn is verstreken is de leveringsovereenkomst onherroepelijk en is kosteloos opzeggen niet langer mogelijk.
Contract wijzigen
Ja, dat kan. Daarvoor kun je - tot twee dagen vóór de huidige startdatum van levering – contact opnemen met onze support-afdeling voor het aanvragen van nieuwe startdatum.
Om het het maandbedrag of voorschotbedrag te wijzigen neem je contact op met onze support-afdeling. In overleg kunnen wij zorgen voor een passend nieuw maandbedrag. Je neemt hier contact met ons op.
Zodra wij een nieuwe aanvraag binnenkrijgen, doen wij onder andere een check op het historisch energieverbruik. Blijkt na verloop van tijd dat er toch sprake is van een mismatch tussen huidig- en verwacht verbruik dan kunnen wij dit meteen wijzigen. Een reden van de mismatch kan bijvoorbeeld zijn dat de woning na de sleuteloverdracht sterk geïsoleerd is of dat de bestemming is veranderd van een zakelijk object naar een woonbestemming.
Ben je van mening dat je verbruik anders moet worden ingeschat? Laat het onze support-afdeling weten door het sturen van een verzoek tot aanpassing.
Het wijzigen van je persoonlijke gegevens kan eenvoudig via ons klantportaal. Gegevens zoals je e-mailadres, telefoonnummer en factuuradres kun je hier gemakkelijk zelf wijzigen.
Wil je andere gegevens wijzigen? Maar heb je daar niet de mogelijkheid voor in je eigen klantomgeving? Mail dan je verzoek naar onze support-afdeling.
In sommige gevallen komt de afgesproken aansluitdatum niet overeen met de daadwerkelijke aansluitdatum. Een mogelijke reden van een afwijkende aansluitdatum is omdat de ingangsdatum die je hebt opgegeven vóór de einddatum van je huidige energiecontract ligt.
Om te voorkomen dat je een opzegboete krijgt, laten we aan jou de keuze wanneer het energiecontract in moet gaan. Wil je dat de aansluitdatum ingaat voor het aflopen van je huidige contract? Dan ligt het risico voor een opzegboete bij jou.
Ga je verhuizen en loopt je energiecontract nog even door? Geen enkel probleem. Je neemt je energiecontract gewoon mee naar je nieuwe adres. Geef je verhuizing eenvoudig aan ons door via de mail. Op basis van de gegevens van het nieuwe leveringsadres zorgen wij voor een passend maandbedrag voor de energiebehoefte op je nieuwe adres.
Heb jij je energiehuishouding zo ingericht dat je geen gas meer verbruikt? Dan kun je besluiten ook je gas-aansluiting te laten verwijderen. Met je netbeheer heb je een aansluit- en transportovereenkomst (ATO) die opgezegd moet worden. De verwijdering van je gasaansluiting, moet je zelf aanvragen via: www.mijnaansluiting.nl. De netbeheerder zal dan de gasmeteropstelling en de aansluitleiding voor jou verwijderen.
Is volledig verwijderen nog net wat te rigoureus? Dan kun je de aansluiting voor een periode van maximaal 12 maanden laten afsluiten. Na deze periode van 12 maanden bepaal je of er een heraansluiting moet komen of dat je alsnog gaat voor het definitief verwijderen. Laatstgenoemde is kosteloos, maar voor de heraansluiting zal de netbeheerder kosten bij je in rekening brengen. Let op. Na 12 maanden moet je actief de aanvraag tot verwijdering indienen via: www.mijnaansluiting.nl. Vertel ons vanaf welke datum de netbeheerder je gasaansluiting afsluit zodat wij daarop je energiecontract en maandbedrag aan kunnen passen.